Zábava | |
Propracovanost | |
Obtížnost |
Hra Bunkr 13 je jednou ze tří fascinujících únikových her společnosti TheRoom. Ta jednoznačně razí svým heslem „Be the hero, leave the room“. S tímto pocitem jsme také do místa únikovky vyrazili. Náš tým, celkem šest hrdinů, se vydalo na místo konání do areálu IMOS na ulici Jana Babáka v Brně.
Nějakou chvíli nám trvalo než jsme budovu „I“ našli, ale nakonec jsme včas dorazili na místo. Stáli jsme před dveřmi bunkru, které byly nápadně obklopeny mnoha podpisy. A v tu chvíli nás napadlo: „Musíme být mezi nimi, mezi těmi co to zvládli a mohli podpis hrdě připsat“.
Slečna nám vše vysvětlila, jednalo se o krátké shrnutí pravidel. Vše potřebné jsme se totiž dozvěděli až vevnitř. Jakmile se za na námi zaklaply dveře, hlásící panel bunkru nám oznámil, že musíme neprodleně opustit místnost kvůli unikající radiaci.
Přesně v tu chvíli se nám vlil adrenalin do krve a my první minuty hry jen zmateně pobíhali a hledali první vodítko, které by nás ve hře posunulo k úspěšnému konci. Z reproduktoru základního panelu se neustále ozývalo upozornění o unikající radiaci a nás to dostávalo do ještě většího varu. Vše se ale vzápětí začalo rozuzlovat. K tomu abychom se dostali z Bunkru 13 ven jsme museli objevit další jeho místnosti a postupně se prokousávat zapeklitými šiframi, odemykat zámky a hrát si s fyzikálními i jinými efekty. Byla to naprostá paráda. Najednou se v nás probudili zvědavci, kteří dychtí po další rozluštěné záhadě. Čas se ale chýlil ke konci a my už tušili, že nám chybí k opuštění prostoru opravdu jen málo. I přes všechna naše zarputilá vědecká ega jsme se nechali časem přitlačit k tomu, abychom využili jedné nápovědy. Game masterka bunkru nám poodhalila náš předposlední úkol pomocí další šifry. Ta nám pomohla ke zvládnutí úniku radiace a bezpečnému úniku z místnosti.
Celkově byla hra velice dobře propracovaná a náročná. Byli jsme rádi, že jsme do bunkru dorazili v šesti, mohli se rozdělit a jednotlivé úkoly plnit paralelně. Místnost byla zpracovaná velice hravě a plnila dokonale svou roli včetně atmosféry nebezpečného úniku radiace v bunkru.
Hra nás dokonale vtáhla do děje tak, že uplynulých 75 minut se nám zdálo jako chvilka. Zanechala v nás hladový pocit po dalších šifrách, ne že by nám únik z Bunkru 13 nestačil, ale takový „ten“ pocit, který prostě chcete zažít znovu. A podpisy? Ty jsme tam hrdě připsali. :)
Tímto jsme si jednoznačně potvrdili, že další dvě místnosti v Praze této partičky lidí musíme určitě navštívit.
Dáváme 5/5 a těšíme se na další zážitky s TheRoom.